Nu har det gått sex månader sen Grannar.se övergick till Citygate och vi har växt med nästan 10 000 nya medlemmar under den här tiden. Mycket tack vare Citygates partners.
-Det känns jätteroligt! Jag tror att det fortfarande finns massor kvar för oss att göra och om vi spelar våra kort rätt kommer vi dominera den här marknaden, säger Lena Tehrani, produktansvarig på Grannar
Med nya produkter som Flexidrive.se, Uber Partner och Helpling ser vi att sharing economy är större, trendigare och enklare att ta del av än någonsin.
Grannar växer med nya medlemmar varje dag tack vare marknadsföringen via våra partners. Det första halvåret har vi satsat på digital marknadsföring, displayannonsering, Facebook och Google vilket har resulterat i över 10 000 nya medlemmar och en tydlig aktivitetsökning. Nu planerar Grannar sin första printkampanj som kommer kombineras med lokala digitala kampanjer, bland annat via Facebook.
Lena Tehrani tror på integrerade kampanjer och att utmaningen ligger i att ändra människors tankesätt.
– Vår kommunikation handlar inte bara om att driva trafik, vi försöker få människor att börja tänka annorlunda och sätta sig in i vad sharing economy handlar om. Det är en